Kuo mus nudžiugino Lvovas? II dalis

Eurolines keleivė Viktorija keliavo maršrutu Vilnius – Lvovas – Vilnius, skaitome ir dalinamės Viktorijos kelionės įspūdžiais.

Iš tiesų, kaip smagu prisiminti savo vasarinę kelionę į Lvovą! Atrodo, galėčiau pasakoti ir pasakoti bei gyventi gerais prisiminimais… Taigi toliau tęsiu savo pasakojimą apie mūsų džiaugsmus Lvove.

autobusu kelionė Kaunas – Lvovas

Antrąją dieną po saldaus miego papusryčiavome viešbutyje ir nusprendėme atidžiau pasižvalgyti po Lvovo senamiestį. Sugrįžome į centrinę turgaus aikštę (Ploshcha Rynok), kuri miesto centru yra jau apie 500 metų ir yra saugoma UNESCO. Aplink šią aikštę yra pastatyti 44 pastatai ir gausu įvairių muziejų, kavinių, restoranų, o viduryje stovi miesto rotušės pastatas. Iš tiesų visos savo viešnagės metu vis sugrįždavome į turgaus aikštę apsižvalgyti ar pavalgyti. Tądien nusprendėme aplankyti miesto rotušę, kuri XIX a. buvo pastatyta Vienos klasikiniu stiliumi. Beje, ši rotušė nebuvo pirmoji Lvove. Nors ir taikomas įėjimo mokestis (mažiau nei 1 euras) ir tenka nemažai laiptelių įveikti, norint užkopti į apžvalgos bokštą, bet tikrai verta. Giedrą ir saulėtą dieną Lvovas mums atsivėrė visu savo grožiu. Nuostabus senamiestis, įmantrūs bažnyčių bokštai, vienuolynai, spalvoti stogai, parkai ir aikštės – įsimylėjome Lvovą!

Nusileidus žemyn, nusprendėme apžiūrėti kai kuriuos pastatus iš arčiau. Beje, XVI a. Lvovo pirkliai, amatininkai ir gydytojai  čia savo namus galėjo statytis tik trijų langų pločio, kadangi namuose veikė parduotuvės ar dirbtuvės, todėl tokiu būdu buvo bandoma reguliuoti, kad kiekvienas prekeivis turėtų lygias galimybes. Pamatėme ir įdomų juodąjį namą – muziejų. Jo statybai naudotas akmuo tiesiog su laiku natūraliai pajuodavo.

Lvovas, Eurolines, kelione autobusu, Vilnius, Kaunas, Lvovas, ukraina

Apsilankėme ir šalia esančiame romantiškame itališkame kiemelyje. Šį šešių langų pločio namą pastatė iš Kretos kilęs Korniaktas dar XVI a. Korniaktas buvo pirklys, kuris kontroliavo vyno prekybą Juodosios jūros regione. Beje, įėjimas į kiemelį kainuoja apie 50 euro centų. Viduje veikia restoranas, kurio žavioje aplinkoje galima papietauti ar pavakarieniauti, jei neturite kitų planų.

Turgaus aikštėje veikia ir vienas populiariausių Lvovo barų, pavadinimu „Girta vyšnia“. Čia parduodamas tarsi naminis vyšnių kompotas, bet su lašeliu alkoholio. Bevaikščiodami po senamiestį apžiūrime čia veikiančią mugę bei įvairiais suvenyrais prekiaujančias parduotuvėles. Išties nustebino mugėje parduodamų daiktų kokybė bei originalumas – pirkome odinę piniginę bei odinių dėklų pasams. Maloniems prisiminimams iš Lvovo!

autobusu kelionė Kaunas – Lvovas

Šįkart nusprendėme papietauti netoli nuo buvusios miesto gynybinės sienos Hlynianska bokšto vartų esančiame restorane. Beje, minėta gynybinė siena kadaise juosė visą Lvovą, o dabar išlikęs tik šis jos fragmentas. Išgirtasis restoranas „Upėtakis, duona ir vynas“ yra įsikūręs ramioje vietoje. Sėdėjome terasoje ir negalėjome atsidžiaugti puiku oru, kai tuo metu Lietuvoje lijo lietus… Maistas taip pat nustebino ir tik gerąja prasme. Nepamenu, kada buvau taip skaniai valgiusi žuvį! Nors upėtakis, keptas su lašiniais („s salom“) skamba gana keistai, bet buvo pasakiškai skanu. Taip pat mėgavomės ir rūgštynių sriuba, ukrainietišku alumi. Tiesa, maisto kainos buvo kiek aukštesnės, bet viskas šviežia ir labai gardu.

Lvovas, Eurolines, kelione autobusu, Vilnius, Kaunas, Lvovas, ukraina Lvovas, Eurolines, kelione autobusu, Vilnius, Kaunas, Lvovas, ukraina Lvovas, Eurolines, kelione autobusu, Vilnius, Kaunas, Lvovas, ukraina

Grįždami atgal į viešbutį apžiūrėjome ir Žengimo į Dangų – Dormitorų bažnyčios ansamblį, kurį sudaro Korniakto bokštas bei šv. Trejybės bažnyčia. Bažnyčia buvo globojama vienos įtakingiausių Lvovo ortodoksų bendruomenių.

Po sočių pietų šiek tiek atsipalaidavome viešbučio kambaryje, o vakarop šokome į tramvajų ir nuvykome į vandens parką! Kelionė iš miesto centro truko apie 30 minučių. Vandens parkas, pavadinimu „Pliaž“ yra gana didelis, jame yra įvairaus dydžio ir gylio baseinų, skirtų vaikams bei suaugusiesiems, lauko terasa, pirčių kompleksai bei džiakuzi. Beje, mums buvo pasakyta, kad norint mėgautis džiakuzi malonumais, reikės mokėti atskirai. Išbandėme mokamą džiakuzi, tačiau ir pirčių zonoje radome kone identišką nemokamą džiakuzi! Beje, Lvovo rusiškos, suomiškos, turkiškos ir kitos pirtys tikrai karštos! Vandens parko kainos nėra žemos, tačiau ir „nesikandžioja“.

Po vandens džiaugsmų vėl sugrįžome į turgaus aikštę ir patraukėme tiesiai į „Alaus teatrą“! Taip taip, jie turi ir teatrą alui! Užsisakėme sūrio užkandžių rinkinį su padažais, keptų šonkaulių bei  alaus degustavimui. Viskas buvo tikrai gardu, bet dviese vos įveikėme maistą. Būtų užtekę vien šonkauliukų (1 kg). Kainos irgi „nesikandžioja“. Beje, šįkart paragavome ir Obamos alaus. Pirmajame „Alaus teatro“ aukšte esančioje parduotuvėje galima įsigyti įvairaus čia gaminamo alaus. Beje, kai kurios populiariausios alaus rūšys jau buvo išparduotos…

Lvovas, Eurolines, kelione autobusu, Vilnius, Kaunas, Lvovas, ukraina Lvovas, Eurolines, kelione autobusu, Vilnius, Kaunas, Lvovas, ukraina Lvovas, Eurolines, kelione autobusu, Vilnius, Kaunas, Lvovas, ukraina

Visos ilgos dienos įspūdžių tiesiog traukte traukė į lovas…

Kita diena buvo jau paskutinioji mūsų viešnagės diena Lvove. Nusprendėme ir ja pasimėgauti bei gana ramiai praleisti laiką prieš kelionę atgal į Vilnių.

Pusryčiavome „Bubble Waffle“ vaflinėje. Užsisakėme vaflinių sumuštinių su avokadais bei krevetėmis ir su kumpiu bei salotomis, šviežių vaisių ir uogų trintų koktelių. Kokteiliai labai atgaivino, o vafliai buvo įdomūs savo forma bei pateikimu. Kainos aukštesnės nei įprastos kituose Lvovo restoranuose ar kavinėse, bet buvo smalsu išmėginti šios vaflinės maistą.

autobusu kelionė Kaunas – Lvovas

Dieną nusprendėme praleisti Lvovo centre esančiuose prekybos centruose. Rūpėjo apžiūrėti ukrainietiškos kosmetikos asortimentą – nebrangiai įsigijome įvairiausių veido kaukių, kūno priežiūros priemonių, plaukų šepetį. Viskas tiko ir patiko, nes kokybė gera, o kainos žemesnės nei Lietuvoje.

O pietavome „Celentano“ picerijoje. Picos kainuoja apie 2-3 eurus, „Grybų cappuccino“ sriuba –apie 1 eurą. Maistas skanus, dar puikus aptarnavimas, o lauko terasoje veikia gera kondicionavimo sistema. Gardžiai pasistiprinome ir maloniai atsipūtėme prieš kelionę į Lvovo autobusų stotį.

Lvovas, Eurolines, kelione autobusu, Vilnius, Kaunas, Lvovas, ukraina

Grįžę į viešbutį susikrovėme daiktus į lagaminus ir tiesiog gatvėje radome taksistą, kuris už 3 eurus mus nuvežė į autobusų stotį. Kelionės metu bendravome su taksistu Lvovo gyventoju, kuris, beje, yra lankęsis Vilniuje ir mielai dalinosi savo prisiminimais bei pasakojo apie gyvenimą Lvove. Kelionė truko apie 30 minučių, o atsisveikdami palikome ir arbatpinigių.

Jaukiai įsitaisėme autobuse ir dalinomės savo įspūdžiais apie trijų dienų viešnagę Lvove. Vienareikšmiškai patiko! Vykome galvodami, kuo ypatingas Lvovas, o štai ir atsakymas – puikiu oru, gardžiu restoranų ir kavinių maistu, žemomis kainomis, draugiškais ir paslaugiais žmonėmis, puikiomis aplankyti vietomis: Operos ir baleto teatru, muziejais, bažnyčiomis, vandens parku. Dar, žinoma, vietiniu alumi, šokoladu, marmeladu bei daug kitokių pramogų! Trys dienos buvo tikrai mažoka Lvovui, nes nespėjome visko pamatyti ir aplankyti, todėl dar tikimės sugrįžti. Ir tikrai rekomenduojame lietuvišką lietų ar darganą išmainyti į  smagias atostogas Lvove. 🙂

Nepamiršk įvertinti ir pasidalinti Viktorijos pasakojimu su draugais. Pirmąją keliautojos pasakojimo iš Lvovo dalį rasi čia.