Užburianti šventinė Ryga

Eurolines keleivis Modestas buvo šventėms pasiruošusiame Rygos senamiestyje. Pažiūrėkime ar Ryga nustebino ir šiais metais?

Na, tai kur šventes? O kur Naujus? — klausimai, kurių neišvengiamai sulaukiame iš savo artimųjų ar draugų artėjant šventiniam laikotarpiui.

Nors dauguma šv. Kalėdas esame įpratę švęsti namie, apsupti jaukumo, meilės, ramybės ir susikaupimo, Naujųjų sutikimui dažniau renkamės vienokias ar kitokias pramogas: triukšmingą mėgstamos grupės koncertą, gerų draugų kompaniją, vakarą restorane, o kartais sutikti Naujuojus net išvykstame svetur.

autobusu kelionė Vilnius – Ryga

autobusu kelionė Kaunas – Ryga

O kol iki Naujųjų dar yra laiko, didžiuosiuose Europos miestuose dūzgia šventinės mugės, po kurias visada įdomu pasivaikščioti, pamatyti tos šalies rankdarbių, paragauti tradicinio maisto, paieškoti artimiesiems dovanų ar tiesiog smagiai praleisti laiką. Būtent todėl ir nusprendėme išvažiuoti į Rygą. Šį miestą pasirinkome dėl labai patogios jo lokacijos—vos keturios valandos kelionės „Eurolines Business Class“ autobusu iš Vilniaus. O kelionė tikrai neprailgsta dėl autobuse veikiančio Wi-fi ryšio, o ir nė kiek nevargina sėdėti patogiose sėdynėse! Kelionė prasidėjo 6 val., o apie 10-ą jau buvome Rygoje. Na, o atgal į Vilnių išvažiavome apie 2:00. Tai puikus pasirinkimas norint išvykti tik vienai dienai ir sutaupyti laiko. Vienos dienos kelionė taip pat puikus būdas spontaniškai pabėgti nuo įgrisusios rutinos, pakeisti supančią aplinką, pamatyti ką nors nauja ir susikurti sau kelionės įspudžių.

latvija, ryga, kalėdos, eurolines, vilnius riga, riga vilnius, kaledine muge, kelione autobusu

Tik atvažiavę į Rygą, tradiciškai užsukome į autobusų stoties pašonėje įsikūrusį turgų nusipirkti latviškų Karvutės saldainių ir žuvies. Nepaprastai smagu kaskart užėjus užuost visą paletę kvapų ir varvint seilę vos kone ties kiekvienu prekystaliu. Turguje rasite visko: nuo daržovių ir tradicinių marinuotų latviškų kopūstų iki įvairiausių saldumynų ir aromatingos rūkytos žuvies…

Toliau keliaujame link miesto centro. Visgi esame čia tik dienai, todėl norisi suspėti padaryt viską, ką esame suplanavę. Iš pradžių nusprendėme aplankyti Kalėdinę mugę. Šioji tikrai kitokia nei Vilniaus. Rygos mugė pasirodė daug jaukesnė, turinti didesnį prekių asortimentą, dauguma prekiautojų pasipuošę šventine atributika ar net persirengę įvairiais personažais. Negalėčiau pasakyti, jog Vilniaus ar Rygos mugės viena už kitą geresnės. Mano akimis, Vilniaus mugė viena vertus yra modernesnė ir santūresnė, o Rygoje dėl vyraujančios evangelikų bažnyčios, pačios šv. Kalėdų tradicijos yra kiek mažiau suvaržytos ir laisvesnės. Na, o Rygos mugėse galima paragauti be galo platų spektrą skanumynų. Pradedant keptais kaštonais, troškintais kopūstais su rūkytomis dešrelėmis, česnakų karamelėje keptų riešutų, baigiant šokoladu su kanapių sėklomis ar šių sėklų sviestu… Mugė kupina vaikų klegesio, prekybininkų kvietimų ateiti ir išbandyti jų siūlomų gardumynų ir turistų nuostabos paragavus ką nors naujo ir netikėto. O toliau nusprendėme užeiti į kavinę išgerti kavos ir sušilti, nes, na, tądien Rygoje buvo tikrai žvarboka.

Sušilę, eidami senamiesčio gatvelėmis ir, besižvalgydami į bene kiekvienos parduotuvės papuoštus vitrininius langus, patraukėme link mano bene mėgstamiausios vietos Rygoje. Tai suvenyrų parduotuvėlė Mūsmāja. Ji jaukiai įsikūrusi senamiestyje, netoli centro. Man ši parduotuvė įkūnija tiek Rygą, tiek visą Latviją. Tai visiškas tautinių tradicijų, autentikos ir organikos triumfas. Čia nerasite įprasto suvenyrinio kičo. Jokių nusibodusių ryškių magnetukų ar raktų pakabukų. Dauguma suvenyrų čia yra rankų darbo, pagaminti iš tekstilės, keramikos, medžio ar stiklo. Gaminiai puošti latviškais ornamentais, vyrauja šviesios pastelinės, gamtos spalvos. Kaskart būdamas Rygoje užsuku čia pasižvalgyti ir visuomet atrandu ką nors naujo, ką nors visiškai originalaus ir šilto.

Papietavę, pasivaikščiodami vėl grįžome į mugę. Nors buvo ankstyvas vakaras, bet jau sutemę. Čia, atrodo, užgimė dar didesnė šventė. Scenoje groja liaudiška muzika, miestiečiai džiaugiasi, šoka, vakarieniauja…

Nurimus mugei, patraukėme vakarienės ir mes. Ieškant restorano, dėmesį patraukė dieną matyta medinė Kalėdinė eglė. Po apsilankymo organiškų ir natūralių suvenyrų parduotuvėlėje, jau nebenustebino tai, jog ji pagaminta iš medžio. Tačiau tik naktį pastebėjome, jog ant jos šakų pakabintuose metaliniuose žibintuose vis dėlto dega tikros žvakės! Tokį vaizdą mačiau tik močiutės albumuose ir girdėjau jos pasakojimus, jog kadaise jie eglutes puošdavę ne lemputėmis, o pačių gamintomis bičių vaško žvakėmis.

Na, o pasisotinę, likusį laiką iki kelionės į Vilnių praleidome bare dalindamiesi įspudžiais, netikėtais atradimais, įžvalgomis ir mintimis apie kelionę.

Nepamiršk įvertinti Modesto pasakojimo ir pasidalink šia žinia su savo kelionių draugais.